reklama

Obyčajní ľudia a urazené osobnosti v svetle málo známeho faktu

Je to málo známy fakt, že strana Smer nezískala vo voľbách v roku 2010 najviac hlasov. Dokonca sa na skutočného víťaza volieb ani nechytala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (143)

A to isté platí aj pre “pravicové” strany. Percentuálny zisk víťaza volieb 2010 môže strana Smer ticho závidieť. Strana, ktorá získala najviac hlasov bola totižto žiadna strana a vyhrala nad Smerom so zdrvujúcim náskokom vyše 20% hlasov.


Odrazu nevyzerá červený nadobor tak hrozivo a ani ostatné strany nevyzerajú veľmi obľúbene. Vyše dvojnásobok voličov Smeru ostal počas volieb doma. Preto, lebo sú to leniví, apatickí, defetistickí, sabotéri demokracie, komunisti, nenávidia svoje deti a svoju krajinu.

No, nie tak celkom. Drvivá väčšina ľudí, ktorých som sa pýtal, mi povedali, že nepatria do tejto kategórie. Myslím si, že drvivej väčšine nevoličov záleží na dobre ich samých rovnakou mierou ako im záleží na dobre svojich blízkych a preto sa jednoducho nechcú spolupodieľať na zločine.

Pocit, že som svojou nepremyslenou voľbou pomohol zločincom sa aj mňa zmocňoval po každých voľbách. Nikdy nebol ale taký silný ako po tých posledných.

Takáto hlboká nedôvera, keď skoro polovica ľudí nedôveroval nikomu, panovala na Slovensku ešte pred zjavením spisu Gé.

Práve v takýchto časoch mohla byť odpoveď pod detektorom lži nádherné gesto, ktoré by bolo ako prvá malá víťazná bitka vo veľkej vojne. Takto preverení politici by sa v mojom srdci dostali na úplne inú úroveň ako zabehnuté strany. O dosť ťažšie je totižto oklamať stroj, než napríklad zúfalého, dlhodobo nezamestnaného voliča.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Snažil som sa pochopiť, prečo sa toľko ľudí z kandidátky OľaNO voči takejto nádhernej iniciatíve ohradilo. Pozrel som si preto ich tlačovú konferenciu a skoro mi oči vypadli a uši vyušili z toho čo som videl.

Vopred chcem povedať, že o týchto ľuďoch som mal dobrý pocit, čítal som ich blogy, premýšlal nad vecami, ktoré vravia a jednému som chcel dať svoj preferenčný hlas. Som ale rád, že som sa utvrdil v mojom názore, že pri posudzovaní politikov sa treba spoľahnúť na fakty a nie na intuíciu.

Uvedené video bolo len zostrih celej tlačovky, ale ich výhrady boli zhruba tieto:

Martin Mojžiš: Nechce byť ako cvičená opica.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Eugen Korda: Detetor lži je fakt zlý nápad.

Peter Zajac: Pripomína to previerky z komunistickeho režimu.

Vladimír Palko: Nechce byť ako cvičená opica. Žije v paneláku, čiže neberie úplatky. Matovič je klamár.

Rozhodne nechcem uraziť nikoho z vyššie menovaných, ale keď mám tanier písmenkovej polievky, tak viem šplechnúť o stenu lepšie argumenty ako toto.

Ako ukážkové správanie cvičených opíc mi príde to, že spolu s predsedami OKS a KDS poslušne odídu všetci kandidáti týchto strán.

To že niekto žije v paneláku je mi ukradnuté. Nikoho nepoznám osobne. Nedôverujem. Chcem fakty.

Nezažil som komunizmus, ale čítam veľa kníh, pozerám veľa filmov a rozprávam sa s ľuďmi. Myslím si, že detektor lži sa neponáša na komunistické praktiky, lebo za komunizmu bola vyšetrovateľom pravda ukradnutá. Milióny Ivanov Denisovičov odsúdených počas komunizmu za vykonštruované zločiny nevideli detektor lži ani z diaľky, zato vidno ho v mnohých Amerických filmoch...

To že či je Matovič klamár neviem posúdiť, nepoznám ho osobne, preto som uvítal to, že sa chce dobrovolne posadiť pred detektor lži. Bohužial to isté sa nedá povedať o človeku, ktorý hovorí o Matovičovi, že je klamár.

Takisto axióma, že “použiť detektor lži je debilný nápad” nestojí na žiadnom racionálnom základe.


Milé urazené osobnosti vyzývam na trochu sebareflexie. Nie je možné budovať dôveru ako je to pri partnerských alebo priateľských vzťahoch. Takéto vzťahy si nevytvoríte so štyrmi miliónmi voličov. História nás učí, že kradnú aj noví politici a kradnú aj starí politici a kradnú aj politici, ktorí tvrdia že nekradnú. Nedivte sa nedôvere z našej strany.

A prosím, prestaňte sa oháňať frázami ako “obrovská urážka” a “oplzlosť”, nie ste predsa Viktoriánske princezné. Skúšajúcim pri skúške detektorom lži totižto nie je Matovič, ale my, voliči.

Martin Drozdík

Martin Drozdík

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentálne som doktorand na Shinshu University v Nagane. Raz sa vrátim na Slovensko a budem sa snažiť budovať prostredie, či už pracovné, alebo študijné, kde budú ľudia môcť férovo bojovať o svoje šťastie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu